Regulamin Konkursu „Świętuj z nami 265 lat”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa warunki uczestnictwa w Konkursie prowadzonym pod nazwą „Świętuj z nami 265 lat” (zwanym dalej „Konkursem”).
- Organizatorem Konkursu jest Gerlach S.A. z siedzibą w Drzewicy.
- Fundatorem nagród w konkursie jest Gerlach S.A. z siedzibą w Drzewicy (26-340), ul. Braci Kobylańskich 41; wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000055281; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7990003388.
- Konkurs jest prowadzony na terenie całej Polski w serwisie społecznościowym Facebook (dalej: „Facebook”).
- Uczestnikiem Konkursu może być każda pełnoletnia osoba fizyczna zamieszkała na terenie Polski, posiadająca konto w serwisie Facebook, obserwująca profil Gerlach (https://www.facebook.com/gerlachsa/) będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, z wyjątkiem pracowników Organizatora, pracowników Fundatora oraz członków ich najbliższej rodziny. Przez „członków najbliższej rodziny” rozumie się wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, małżonka oraz osoby pozostające w stosunku przysposobienia. Przez „pracowników” rozumie się także osoby wykonujące usługi na rzecz ww. podmiotów na podstawie umowy cywilnoprawnej. Organizator zwolniony jest z obowiązku pobierania oświadczeń w tym zakresie.
- Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany, zarządzany ani powiązany z podmiotami będącymi właścicielami serwisu Facebook.
- Facebook nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowy przebieg Konkursu. Wszelkie roszczenia związane z Konkursem należy kierować wyłącznie do Organizatora Konkursu.
- Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku, ani żadną inną formą przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 595 z późn. zm.) o grach hazardowych.
- Regulamin stanowi podstawę Konkursu i określa prawa i obowiązki jego uczestników, zwanych w dalszej części Uczestnikami.
- Przed przystąpieniem do Konkursu każdy Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu w celu wzięcia udziału w Konkursie zgodnie z ustalonymi zasadami. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad określonych w Regulaminie oraz spełnienia wszystkich warunków uprawniających do udziału w Konkursie.
§ 2. Warunki uczestnictwa w Konkursie
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest wykonanie w Czasie Trwania Konkursu zadania (dalej „Zadanie”) polegającego na napisaniu w komentarzu pod postem konkursowym, dlaczego to właśnie Ciebie powinniśmy nagrodzić, wraz z kreatywnym uzasadnieniem. Zamieszczenie komentarza oznacza akceptację Regulaminu przez Uczestnika.
- W Konkursie nie będą uwzględniane:
- zgłoszenia niespełniające warunków wymienionych w ust. 1 powyżej,
- zgłoszenia nie zawierające wykonanego Zadania konkursowego.
- Uczestnik nie może przenieść na osoby trzecie praw i obowiązków wynikających z uczestnictwa w Konkursie, w tym prawa do Nagrody.
- Konkurs rozpoczyna się w dniu 13 listopada 2025 r. o godz. 13:00:01, a kończy się w dniu 18 listopada 2025 r. o godz. 23:59:59 (termin ten, zwany dalej „Trwanie Konkursu”).
- Wysłanie zgłoszenia przed lub po ww. terminie nie uprawnia do wzięcia udziału w Konkursie.
§ 3. Nagrody i zasady ich przyznawania
- Nagrodami w Konkursie jest 5 (pięć) fartuchów kuchennych w kolorze czarnym z jubileuszowym logo Gerlach.
- Jeden uczestnik Konkursu może otrzymać tylko jedną Nagrodę w konkursie.
- Nagrody określone w pkt. 1 będą przyznane przez Komisję Konkursową 5 (pięciu) wybranym osobom, które – w ocenie Komisji – najlepiej wykonają zadanie konkursowe.
- W ocenie wykonania zadania konkursowego przez Uczestników, Komisja Konkursowa będzie stosowała następujące kryteria:
- kreatywność oraz oryginalność wykonania Zadania,
- jakość wykonania Zadania.
- Posiedzenie Komisji Konkursowej odbędzie się w dniu 19.11.2025 roku.
- Do zadań Komisji Konkursowej należy:
- zapewnienie uczestnictwa w Konkursie wszystkim prawidłowym zgłoszeniom,
- rozstrzygnięcie Konkursu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami pełnej rzetelności przeprowadzonych czynności,
- podpisanie listy osób – laureatów Konkursu, które otrzymały prawo do nagrody,
- prowadzenie postępowań reklamacyjnych.
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi w dniu 21.11.2025 roku w serwisie Facebook na profilu (https://www.facebook.com/gerlachsa/).
- Nagrody zostaną przesłane laureatom przez Organizatora Konkursu na adres wskazany przez laureata. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dostarczenia Nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika.
- Laureaci tracą prawo do otrzymania Nagrody w przypadku naruszenia któregokolwiek istotnego punktu Regulaminu, wpływającego na prawa i obowiązki stron.
- Nagrody nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny.
- Organizator podejmie wszelkie działania, aby dostarczyć Nagrody laureatom oraz dołoży należytej staranności przy wysyłaniu Nagród. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dostarczenia Nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika.
- Laureat traci prawo do Nagrody, gdy:
- nie dopełni w terminie któregoś z warunków Regulaminu lub
- odmówi podania swoich danych koniecznych do przesłania Nagrody.
- Komisja Konkursowa sporządzi protokół z podaniem wyników Konkursu. Uczestnik Konkursu może zapoznać się z protokołem na swoje żądanie w siedzibie Organizatora.
§ 4. Zastrzeżenia
- Uczestnicy Konkursu są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu Konkursu.
- Wszelkie naruszenia Regulaminu mogą skutkować wykluczeniem Uczestnika z udziału w Konkursie.
- Niedopuszczalne jest podejmowanie przez Uczestników działań sprzecznych z prawem, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe lub naruszających zasady etyki. Uczestnik, u którego takie zachowania zostaną stwierdzone, podlega wykluczeniu z Konkursu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie Uczestników lub do blokowania uczestnictwa w Konkursie tych Uczestników, którzy naruszają postanowienia Regulaminu, a w szczególności:
- biorą udział w Konkursie z użyciem fikcyjnego konta w serwisie Facebook,
- prowadzą działania sprzeczne z prawem, z dobrymi obyczajami lub gdy godzą swym zachowaniem w interesy osób trzecich lub naruszają ich prawa,
- prowadzą działania mające na celu obejście Regulaminu lub zabezpieczeń i zasad funkcjonowania Konkursu,
- prowadzą działania naruszające uzasadnione interesy Organizatora lub godzą w jego wizerunek.
- Organizator Konkursu nie ponosi odpowiedzialności za:
- sposób, w jaki Uczestnicy korzystają z udostępnionej im w serwisie Facebook powierzchni wirtualnej, ani za skutki i szkody wynikłe z treści umieszczanych w serwisie Facebook,
- naruszanie przez Uczestników praw autorskich lub dóbr osobistych osób trzecich,
- problemy z dostarczeniem bądź wyświetleniem zgłoszeń konkursowych wynikające z technicznych aspektów użytkowania urządzeń przez Uczestnika (np. brak aktualizacji, zapora sieciowa, malware),
- spory dotyczące praw Uczestników do korzystania z konta w serwisie Facebook.
- W momencie otrzymania Nagrody Uczestnik przenosi na rzecz Fundatora autorskie prawa majątkowe do Zadania Konkursowego bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na poniższych polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, zapisu magnetycznego lub techniką cyfrową,
- rozpowszechnianie w sposób inny niż określony w lit. a – nadawanie, reemitowanie oraz odtwarzanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym,
- rozpowszechnianie w sieci Internet, wprowadzenie do pamięci komputera, korzystanie w ramach sieci Intranet oraz Internet.
- Fundator ma prawo do korzystania z Zadania Konkursowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 Regulaminu, w całości lub we fragmentach, modyfikowania go oraz dokonywania jego opracowań, w tym poprzez łączenie z innymi utworami (wykonywanie zależnych praw autorskich).
- Uczestnik odpowiada za zgodność Zadania Konkursowego z prawem oraz ponosi pełną odpowiedzialność względem Organizatora i osób trzecich za ewentualne szkody wynikłe z naruszeń dóbr osobistych lub praw osób trzecich.
- Rozporządzanie i korzystanie z opracowania Zadania Konkursowego nie wymaga odrębnej zgody Uczestnika.
- Uczestnikowi przystępującemu do Konkursu muszą przysługiwać wszelkie i nieograniczone prawa autorskie do wszystkich przesłanych Zadań Konkursowych.
§ 5. Zasady postępowania reklamacyjnego
- Reklamacje rozpatruje Komisja Konkursowa. Rozpatrzeniu podlegają wyłącznie reklamacje w formie pisemnej przesłane na adres: marketing@gerlach.com.pl lub Gerlach S.A., ul. Braci Kobylańskich 41, 26-340 Drzewica. Reklamacja musi zawierać: imię, nazwisko, dokładny adres Uczestnika Konkursu, na który zostanie przesłana odpowiedź na reklamację, przyczynę reklamacji wraz z jej uzasadnieniem oraz podpis.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni liczonych od dnia ich otrzymania. Uczestnikowi nie przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń na drodze sądowej.
- Reklamacje można składać do dnia 22.12.2025 r.
§ 6. Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Kontakt w sprawach danych: iod@gerlach.com.pl.
- Dane osobowe Uczestników są przetwarzane w celu:
- realizacji Konkursu do jego rozstrzygnięcia na podstawie zgody – przez czas trwania Konkursu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- realizacji zobowiązań związanych z rozstrzygnięciem Konkursu – do czasu przedawnienia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. b w zw. z lit. c RODO),
- przedstawienia informacji o uczestnikach i laureatach Konkursu na podstawie zgody – do czasu wycofania zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- informowania o przebiegu Konkursu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- wykonywania obowiązków prawnych związanych z wydaniem nagród (np. ewidencjonowanie nagród, rozpatrywanie reklamacji) – (I) przez czas wykonania obowiązków (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), (II) przez czas wymagany przepisami (np. podatkowymi) lub (III) przez czas możliwych konsekwencji prawnych niewykonania obowiązku (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- rozpatrywania reklamacji lub obrony przed roszczeniami – przez okres przedawnienia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- weryfikacji spełniania warunków uczestnictwa (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Organizator będzie przetwarzał dane osobowe Uczestników wskazane w treści Regulaminu, takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, udzieloną odpowiedź w Konkursie.
- Udział Uczestnika stanowi wyraźne działanie potwierdzające w rozumieniu art. 4 pkt 11 RODO i stanowi zgodę na przetwarzanie danych (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu) w celu organizacji Konkursu i ogłoszenia wyników.
- Odbiorcami danych są podmioty upoważnione na podstawie prawa, podmioty przetwarzające dane w imieniu Organizatora (np. operatorzy wysyłek), a także inni administratorzy, którym przekazanie danych jest konieczne (w tym operatorzy serwisów społecznościowych).
- Udział w Konkursie wiąże się z przetwarzaniem danych Uczestnika w portalu Facebook. Uczestnik może edytować lub usuwać swoje komentarze i reakcje w serwisie.
- Podanie danych w zakresie określonym w Regulaminie jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w Konkursie.
- Organizator nie będzie podejmować decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie profilować Uczestników.
- Organizator jest uprawniony do kontaktu z Uczestnikami w sprawach dotyczących Konkursu oraz po jego zakończeniu w celu realizacji obowiązków związanych z rozstrzygnięciem.
- Uczestnik ma prawo do cofnięcia zgody; cofnięcie nie wpływa na zgodność przetwarzania sprzed cofnięcia.
- Uczestnik ma prawo do: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, dostępu do danych, przeniesienia danych (art. 20 RODO), sprzeciwu (art. 21 RODO) oraz skargi do Prezesa UODO (ul. Stanisława Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa).
§ 7. Postanowienia końcowe
- Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie: https://gerlach.pl/blog/category/aktualnosci.html.
- Wizerunek nagród wskazanych w § 3 ust. 1 przedstawiony w materiałach promocyjnych ma charakter pomocniczy i może różnić się od rzeczywistego wyglądu Nagrody kolorem, kształtem oraz innymi cechami, które nie wpływają na jej wartość.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, pod warunkiem, że zmiana nie narusza praw nabytych przez Uczestników. O wszelkich zmianach Organizator będzie informował na stronie internetowej: https://gerlach.pl/blog/category/aktualnosci.html.
- Organizator jest uprawniony do odwołania Konkursu w każdym czasie, bez podania przyczyny.
- Organizator poinformuje Uczestników o decyzji o odwołaniu Konkursu poprzez przesłanie informacji na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Uczestnika.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania zobowiązań związanych z niniejszym Konkursem będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 13.11.2025 r.