0

Dieta elektrolitowa – ważna w trakcie upałów

W trakcie upałów nasz organizm traci duże ilości wody, a wraz z nią również elektrolity. Poniżej radzimy jakie produkty warto jeść oraz co pić, aby uzupełnić brakujące substancje mineralne.

Elektrolity – podstawowe informacje

Najważniejsze substancje mineralne rozpuszczone w płynach komórkowych w naszym organizmie to potas, magnez, sód i wapno. Regulują one wiele ważnych procesów w układzie krwionośnym i nerwowym. Dodatkowo, wapń wpływa na wytrzymałość kości, a potas na prawidłowy poziom ciśnienia krwi. Dlatego tak ważnym jest, aby kontrolować ich ilość w naszym organizmie, zwłaszcza w upalne dni.

Dieta elektrolitowa – spróbuj już teraz!

Sezonowe warzywa i owoce

Aby uzupełnić braki elektrolitów najlepiej sięgaj po sezonowe warzywa i owoce. Poziom potasu uregulujesz jedząc na przykład pomidory, brukselkę, natkę pietruszki lub ziemniaki. Z owoców najlepiej sięgać po jabłka, morele, brzoskwinie, maliny, porzeczki. Staraj się, aby codziennie spożywać porcję 200 g warzyw lub owoców. Szczególnie polecamy warzywa przygotowane w szybkowarze – podczas przyrządzania posiłków  w tym naczyniu, substancje mineralne nie są tracone, gdyż nie wydostają się one na zewnątrz.

Szybkowar Gerlach 6.0l

Na zdjęciu: Szybkowar Gerlach 6,0l

Wody źródlane, mineralne i lecznicze

Prostym sposobem, aby uzupełnić braki elektrolitów jest nawadnianie organizmu. Odpowiednia dawka wypijanej wody to około 2,5l w trakcie upałów. Musimy jednak wiedzieć, że nie wszystkie dostępne w sklepach wody w butelkach będą dla nas odpowiednie. Najkorzystniej kupować wody mineralne, które zawierają od 500mg do 1000g/l. Natomiast sięgając po wody źródlane, wybierajmy te z ilością do 500mg/l. Wody z zawartością powyżej 1000mg/l to wody źródlane, które warto stosować po wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

Orzechy i nasiona

Jedzmy duże ilości orzechów i przeróżnych nasion. To one zawierają duże pokłady magnezu. Przykładowo, kasza gryczana, pestki dyni, migdały i orzechy laskowe możemy chrupać między posiłkami jako przekąskę, jednocześnie uzupełniając braki w elektrolitach – łącząc przyjemne z pożytecznym.

Produkty mleczne

Dla osób cierpiących na niedobory wapnia szczególnie polecamy produkty mleczne fermentowane, gdyż to właśnie z nich wapń jest najlepiej wchłaniany. Pijmy duże ilości maślanki, kefiru, czy jogurtu, aby zatroszczyć się o nasze ciało. Wypijane dziennie dwie szklanki powyższych produktów pozwolą na utrzymanie odpowiedniego poziomu wapna w normie.

Nagrody
i wyróżnienia

© Gerlach 2019

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności