Dieta przy migrenie

Dieta przy migrenie

Aby ustrzec się przed kolejnymi napadami ostrego bólu migrenowego, zadbajmy o naszą dietę oraz codzienne nawyki żywieniowe. Istnieje wiele produktów spożywczych, które przyczyniają się do powstawania migren. Ich wyeliminowanie może poprawić jakość naszego życia. Jednak wykrycie tych produktów, które mają na nas zły wpływ wymaga poświęcenia uwagi z naszej strony. U niektórych chorych konkretne produkty mogą wywołać migrenę, u innych cierpiących na ta dolegliwość nie wywołają żadnych objawów. Dlatego, aby dowiedzieć, się czego unikać w jadłospisie, najpierw stwórzmy dziennik, w którym będziemy opisywać każdy dzień, spożyte dania oraz godziny i odstępy czasowe między kolejnymi posiłkami. Taka wiedza pozwoli nam na stworzenie diety, która w dużej mierze będzie mogła zapobiegać wielu atakom migrenowym.

Regularność posiłków

Częstotliwość jedzenia posiłków to już połowa sukcesu do uniknięcia ataków migrenowych. Głód to jeden z głównych czynników, który może wywołać ból. Wskazane jest, aby średnio co trzy godziny zjadać posiłek, co w rezultacie daje nam liczbę około 5 posiłków dziennie. Wszelkiego rodzaju diety oczyszczające, bazujące jedynie na wypijaniu płynów, głodówki, bardzo restrykcyjne diety o niskiej ilości kalorii mogą wywołać kolejne ataki migrenowe, dlatego tak ważne jest racjonalne i regularne odżywianie się każdego dnia.

Kofeina

Kofeina występuje naturalnie w kawie, herbacie i czekoladzie. Zwłaszcza spożyte wysokie ilości tych produktów mogą wywołać migrenę. Dodatkowo, dla osób cierpiących na migreny często intensywne zapachy są równie niebezpieczne. Niestety kawa i czekolada nierzadko okazują się czynnikiem wywołującym migrenę ze względu na swój intensywny aromat. Zdarza się, iż osoby cierpiące na migreny nawet podczas przygotowywania mocno czekoladowych ciast, np. brownie lub podczas pobytu w kawiarni z paloną kawą mogą dostać ataku migrenowego spowodowanym samym zapachem tych produktów.

Alkohol

Alkohol może wywoływać ataki migreny, ponieważ rozszerza naczynia krwionośne. Dodatkowo, powoduje odwodnienie organizmu, które jest kolejnym potencjalnym czynnikiem. Osoby cierpiące na migreny powinny w szczególności wystrzegać się czerwonego wina, zawierającego fenole.

Tyramina

Tyramina wpływa na naczynia krwionośne mózgu, dlatego również może być odpowiedzialna za migrenowy ból głowy. Tyramina występuje głównie w produktach powstałych w wyniku procesów fermentacji – serach pleśniowych (sery cheddar, brie, parmezan), w winie (wermut, chianti), w produktach mięsnych (salami) oraz w owocach (przejrzałe banany).


powrót

Nagrody i wyróżnienia

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności