Do jakich dań pasuje tofu?

Do jakich dań pasuje tofu?

Tofu to rodzaj sprasowanego twarogu na bazie mleka sojowego, które zostało poddane procesowi koagulacji przy użyciu kwasu cytrynowego, siarczku magnezu, chlorku wapnia oraz chlorku magnezu. W wyniku tego procesu powstaje serwatka i właśnie tofu. Ze względu na neutralny smak, tofu dodaje się do mnóstwa potraw. Dodatkowo, ceniony jest wśród wegan i wegetarian za swoją wysoką zawartość białka, wapnia i fosforu.

Kotleciki brokułowe z tofu

To proste danie zasmakuje nawet tym , którzy nie przepadają za brokułem. Do przygotowania kotlecików potrzebujemy 100 g naturalnego tofu, główkę ugotowanego brokułu (same kwiaty), pół szklanki płatków owsianych (wcześniej zalane wrzątkiem), jeden poszatkowany czosnek, odrobinę oleju roślinnego, sól i pieprz do smaku. Wystarczy wszystkie gotowe składniki zblendować ze sobą, uformować okrągłe kotleciki, posmarować je delikatnie olejem i włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 25 minut. W bardziej kalorycznej wersji możemy obtoczyć kotleciki bułką tartą, zanim umieścimy je w piekarniku.

Ramen z tofu

Ramen z tofu to propozycja dla wszystkich, tych którzy nie jedzą lub nie przepadają za mięsem. Prawdziwy ramen gotuje się na bazie czerwonego mięsa, jednakże w wersji wegetariańskiej lub wegańskiej możemy go przygotować na bazie samych warzyw. Najlepiej zakupić tradycyjną włoszczyznę i ugotować bulion warzywny. Gotowy rosół przelewamy do miseczek i rozpoczynamy drugą część przyrządzania ramenu - są nią dodatki. W klasycznej wersji podaje się pokrojone na plasterki kawałki mięsa pochodzącego z bulionu, jednakże w wersji bezmięsnej możemy je zastąpić tofu, które kroimy w kostkę. Reszta składników, które dodajemy do miseczek z ramenem to kiełki fasoli, poszatkowany szczypiorek, połówka ugotowanego na twardo jajka, sezam i algi morskie.

Makaron ryżowy z warzywami i tofu

Makaron ryżowy z warzywami i tofu to szybkie i nieskomplikowane danie obiadowe.  Na dużą patelnię wrzucamy groszek cukrowy, zieloną fasolkę szparagową, oraz pokrojoną cebulę, marchewkę, czosnek i paprykę. Smażymy warzywa na oleju roślinnym, aż ładnie się zarumienią i będą miękkie. Następnie dodajemy przyprawy takie jak mielone chilli, mielona papryka słodka, oraz wlewamy kilka łyżeczek sosu sojowego. Do naczynia dorzucamy pokrojone w kosteczkę tofu, kiełki fasoli Mung i całość smażymy na średnim ogniu przez kilka minut, często mieszając. Danie podajemy posypane sezamem.

Patelnia Contrast ClassicNa zdjęciu patelnia Contrast Classic.


powrót

Nagrody i wyróżnienia

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności