0

Kiełki na talerzu

Kiełki to dobrodziejstwo natury, które dzięki domowej uprawie w doniczkach na kuchennym blacie lub parapecie, zawsze możemy mieć pod ręką. Gdy urosły nam już dorodne kiełki, pojawia się pytanie do jakich potraw i z jakimi składnikami najlepiej będą się one komponować. Wszystkie potrzebne informacje odnośnie zastosowania oraz właściwości poszczególnych kiełków znajdziecie poniżej.

Kiełki rzodkiewki

Zastosowanie:

Podobnie jak rzodkiewka, same kiełki również posiadają ostry, pieprzny smak, który pasować będzie do dań na bazie jajek, na przykład pasty jajecznej lub faszerowanych jajek. Kiełki możemy również dodać na kanapki z twarożkiem lub do lekkich sałatek warzywnych.

Właściwości:

Kiełki rzodkiewki są bogate w witaminę C oraz siarkę. Wzmacniają układ odpornościowy i pozytywnie wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci.

Kiełki słonecznika

Zastosowanie:

Ze względu na swój delikatnie orzechowy posmak są to jedne z ciekawszy odmian kiełków, których  możemy użyć w kuchni.  Doskonale smakują jako dodatek do kanapek z wędliną, pasztetem i serem, oraz do lekkich sałatek na przykład z roszponką i pomidorami.

Właściwości:

Kiełki słonecznika bogate są w żelazo, fosfor, magnez, wapń i cynk.

Kiełki brokułów

Zastosowanie:

Lekko pikantny smak kiełków brokułów sprawia, że dodane na surowo do kanapek, twarożków i sałatek będą smakować wybornie.

Właściwości:

Kiełki brokułów chronią przed występowaniem nowotworów oraz choroby wrzodowej.

Kiełki lucerny

Zastosowanie:

Chrupiące o lekko orzechowym smaku kiełki lucerny doskonale współgrają ze smakiem pomidorów, serów pleśniowych i awokado.

Właściwości:

Kiełki lucerny są bardzo popularne wśród wegetarian i wegan ze względu na dużą zawartość białka. Dodatkowo, dostarczają one naszemu organizmowi nienasycone kwasy tłuszczowe, selen, magnez, cynk oraz witaminy C i E. Wzmacniają kości, mięśnie i zęby, wspomagają także dolegliwości reumatyczne.

Kiełki soi

Zastosowanie:

Kiełki o delikatnie orzechowy smaku, idealnie nadające się do dań kuchni chińskiej. Pasują doskonale do ryżu, makaronu ryżowego i sosu sojowego.

Właściwości:

Są źródłem żelaza, fosforu, magnezu, białka i witamin A, B, C, K. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe. Regulują pracę układu nerwowego i hormonalnego, pomagają w walce z nadciśnieniem i poprawiają wygląd skóry

Kiełki fasoli Mung

Zastosowanie:

Są bardzo lubiane ze względu na swój delikatny i neutralny smak, dodatkowo są chrupiące. Najczęściej dodaje się je do potraw kuchni azjatyckiej złożonych z makaronu lub ryżu, oraz do duszonych mięs. Kiełki dobrze komponują się z sosem sojowym i sosem terayaki.

Właściwości:

Kiełki fasoli Mung są skarbnicą niezbędnych do życia pierwiastków, takich jak wapń, potas, żelazo, magnez, fosfor, miedź i mangan. Ponadto, zawierają witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, E  i K oraz kwas foliowy.

Nagrody
i wyróżnienia

© Gerlach 2019

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności